Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Onderwijsbeleid in Vlaanderen
Authors: ---
ISBN: 9789463446952 Year: 2018 Publisher: Leuven Uitgeverij Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het onderwijs in al zijn facetten duikt regelmatig op in de media. Vernieuwingen, onderzoeksresultaten of standpunten van een minister lokken snel een brede maatschappelijke discussie uit. Leraren, directies, politici, onderzoekers, onderwijsexperten maar ook ouders gooien zich in het debat. De discussies raken aan waarden, visies op de rol van onderwijs, of de macht van de spelers in het onderwijsveld. In dat debat valt op dat meningen en feiten soms verward worden, dat de regelgeving te weinig gekend is, dat de historiek genegeerd wordt of de juridische achtergrond verkeerd geïnterpreteerd wordt.Onderwijsbeleid in Vlaanderen schetst kernachtig de historische context bij actuele discussies. Het boek biedt inzicht in de basispijlers van het Vlaamse onderwijsbeleid met begrippen zoals schoolautonomie, vrijheid van onderwijs, responsabilisering, participatie enzovoort. Het geeft meteen ook een stand van zaken over de complexe Vlaamse onderwijsstructuur.(Bron: www.acco.be)


Book
Drieluik mondelinge communicatie. 1 : Gids voor de techniek van het doeltreffend spreken, presenteren en instrueren : unilaterale communicatie.
Author:
ISBN: 9036801133 Year: 1988 Publisher: Deventer Van Loghum Slaterus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Spreken voor een publiek, presenteren, geven van instructie

Keywords

316.772.21 --- 803.93 --- 82.085 --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- 803.93 Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Nederlands. Nederlandse taalkunde --- 316.772.21 Verbale codes--(communicatiesociologie) --- Verbale codes--(communicatiesociologie) --- Schoolbooks - Didactic material --- Kyphosis --- KVH-BOM --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- #A9209A --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Spreekvaardigheid --- #KVHB:Vergadertechnieken --- 361.521 --- 800.52 --- 82.08 --- Communicatie --- Gesprekstechnieken --- Hulpmiddelen --- Leerdoelen --- Monoloog --- Nederlands, mondelinge communicatie --- Onderwijs --- 499.4 --- 792.028.3 --- Presenteren --- Unilaterale communicatie --- presenteren --- didactiek --- mondelinge communicatie --- surgery. --- 371.3 --- 007.1 --- Mondelinge communicatie. --- Presentatietechnieken. --- Spreekkunst. --- Surgery. --- Primary groups --- Didactics of social education --- AVM (audiovisuele materialen) --- spreken in het openbaar --- communicatie --- gesprekstechnieken --- Didactics of languages --- Mass communications --- 007.73 --- 371.68 --- 658.386 --- surgery --- communicatie, verbale --- audio-visueel materiaal --- onderwijsmethode --- bedrijfsopleiding - opleiding in organisaties --- Methoden en technieken --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- Toespraken. --- Primaire groepen --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van de talen --- Massacommunicatie


Book
De leerling centraal in het onderwijs? : grenzen van personalisering.
Authors: ---
ISBN: 9789463442466 9463442464 Year: 2018 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De leerling meer centraal plaatsen in het onderwijs is sinds lang een bezorgdheid van leraars en pedagogen. Vandaag is het ook een aandachtspunt van beleidsmakers. Verschillende ontwikkelingen getuigen daarvan: onderwijs op maat, leerlinggericht onderwijs en gepersonaliseerde leerpaden. Niet alleen onderwijskundige motieven liggen aan de basis van de centrale plaats die de leerling vandaag krijgt in ons onderwijs. Op de voorgrond staan vooral overwegingen over efficiëntie, effectiviteit en maximale inzetbaarheid. Die motieven zijn het symptoom van fundamentele verschuivingen: van een onderwijsinstelling naar een leeromgeving, van disciplineren naar monitoren, van normalisering naar personalisering.Aan de hand van pedagogische toetsstenen onderzoekt dit boek de mogelijkheden en grenzen van personalisering in het onderwijs. De kernvraag daarbij is: wat is het effect op vrijheid en gelijkheid, op vorming en, vooral, op de school? De uitdaging is duidelijk: de leerling meer centraal plaatsen komt heel vaak neer op een minder centrale plaats van de school. Maar, zo vragen de auteurs zich af, wat als dat ‘ont-scholen’ niet in het belang van de leerling is? Wat als dat ‘ont-scholen’ vrijheid, gelijkheid en vorming in het gedrang brengt?


Book
Gids voor de techniek van het doeltreffend leiding geven en deelnemen aan informatie-, discussie- en vergaderbijeenkomsten : Multilaterale communicatie
Author:
ISBN: 9036801168 Year: 1988 Publisher: Deventer Van Loghum Slaterus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gesprekskringen, hoorzittingen, conferenties en workshops zijn enkele van de vele vormen van zakelijk, mondeling taalverkeer in groepen. Toch zijn ze allemaal te herleiden tot drie grondvormen: informatie - uitwisseling, discussie en vergadering. Dit boek beschrijft deze basisvormen. Op een zodanige manier dat informeren, discussiëren en vergaderen er efficiënter en effectiever door kunnen worden.Het boek begint met een inleidend hoofdstuk over de interactionele verschijnselen in met name kleine groepen.Daarna volgen hoofdstukken over de besloten informatieve bijeenkomst, de besloten discussiebijeenkomst, de besloten vergadering en de agendavergadering. Het boek besluit met enige multilaterale communicatievormen met een speciaal karakter. Hier komen onder andere openbare en grootschalige bijeenkomsten aan de orde.


Book
Flexibele leerwegen : inspiratie voor basisonderwijs en secundair onderwijs
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789401437189 Year: 2016 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat verstaan we onder flexibele leerwegen? - Waarom heeft ons onderwijs nood aan meer flexibiliteit? - Wat zijn de randvoorwaarden en struikelblokken? Dit boek brengt het verhaal van acht basisscholen en acht secundaire scholen die ervoor kiezen hun onderwijs toe te spitsen op de noden van iedere leerling. Deze scholen organiseren elk op hun manier, binnen het wettelijk kader, flexibiliteit in wat, hoe, wanneer, waar of met wie er geleerd wordt, zonder het gemeenschappelijk curriculum uit het oog te verliezen. Elke leerling zou op school alle kansen moeten krijgen om te leren en zich te ontwikkelen. Daarom moet het onderwijs toegankelijk zijn voor leerlingen met verschillende achtergronden, mogelijkheden en behoeften. Heel wat Vlaamse scholen gaan deze uitdaging aan. De scholen in dit boek doen dit door de leerwegen beter af te stemmen op de groeiende diversiteit in de leerlingenpopulatie. Hun verhalen illustreren hoe flexibele leerwegen vorm kunnen krijgen, wat de voordelen zijn, maar ook met welke valkuilen scholen te maken krijgen.(Bron: www.lannoo.be)


Book
Gids voor de techniek van het doeltreffend leiding geven en deelnemen aan twee- en vraaggesprekken : bilaterale communicatie
Author:
ISBN: 9036801141 Year: 1988 Publisher: Deventer Van Loghum Slaterus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

17 p.

Keywords

Discussietechnieken. --- Gesprekstechnieken. --- Methoden en technieken --- Mondelinge communicatie. --- Spreekkunst. --- Taalvaardigheid. --- Vergadertechnieken. --- Tweegesprekken. --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- slechtnieuwsgesprekken --- Primary groups --- Didactics of social education --- mondelinge communicatie --- interviewtechnieken --- functioneringsgesprekken --- gesprekstechnieken --- Didactics of languages --- Mass communications --- KVH-BOM --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Spreekvaardigheid --- #KVHB:Vergadertechnieken --- 361.521 --- 800.52 --- Adviesgesprek --- Beoordelingsgesprek --- Communicatie --- Correctiegesprek --- Enquêtes --- Functioneringsgesprek --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Gesprekstechnieken --- Interview --- Introductiegesprek --- Mondelinge communicatie --- Nederlands, mondelinge communicatie --- Research (dierproeven, enquêtes) --- Slechtnieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- Telefoneren --- Verkoopsgesprek --- Voorlichting --- Vraaggesprekken --- 499.4 --- gesprekstechnieken (gez) --- sociale psychologie (gez) --- 792.028.3 --- 82.08 --- Bilaterale communicatie --- Leidinggeven --- gesprek --- leiding geven --- communicatie --- functioneringsgesprek --- gesprekstechniek --- interviewen --- communicatie in organisaties --- ontslag --- 65.012 --- 658.32 --- 007.1 --- 331.1 --- Schoolbooks - Didactic material --- Primaire groepen --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van de talen --- Massacommunicatie --- 007.73 --- 65.012.45 --- 658.312.2 --- 658.3.018 --- Vergadertechnieken --- communicatie, verbale --- communicatie in organisaties - informatie in organisaties (zie ook 361.521.81) --- maatschappelijk werk, gesprekstechniek (zie ook 007.7, 007.73, 384.01, 65.012.45, 8) --- bedrijfsintroductie - onthaal in organisaties --- personeelsbeoordeling - merit rating - prestatiebeoordeling - functioneringsgesprek --- Communicatieve vaardigheden --- Interviews --- Tweegesprekken --- Vraaggesprek --- Gesprekstechniek --- Dialoog


Book
Inspirerend coachen : de kunst van dynamisch en uitdagend communiceren : voor leidinggevenden, coaches, ouders, leraren en begeleiders
Author:
ISBN: 9789077432150 9789401429306 Year: 2015 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Volledig herwerkte versie van het succesboek over coaching.Eenvoud en diepgang: daarmee laat de nieuwe van dit succesboek over coaching zich het beste samenvatten. Jef Clement beschrijft een werkmodel voor coaching met een heldere systematiek en structuur. Terzelfdertijd doet de aanpak ook beroep op de inzet van de coach als mens.Vaardigheden die concreet worden beschreven, zijn: belangstellend exploreren, bekrachtigen, betrokken confronteren, uitdagen, inspireren, ruimte geven, ontspannen en met humor toelaten ...Deze vaardigheden zijn uitdagend en bevrijdend voor degene die gecoacht wordt.Bron : http://www.lannoo.be

Keywords

genre-thema"">genre-thema --- Business management --- Didactic strategies --- coaching --- organisatiepsychologie --- leidinggeven --- Industrial psychology --- Coaching ; management --- #KVHB:Coaching --- #KVHB:Kantoor TP --- AA / International- internationaal --- 658.300 --- 658.315 --- Coaching --- communicatie in organisaties --- 65.012.4 --- 316.772.43 --- 366.41 --- Begeleiding(Coaching) --- Communicatie --- Leidinggeven --- Management --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag success --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 316.772.43 Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Communicatie binnen het bedrijf. Bedrijfskrant --- 65.012 --- management - leidinggeven --- Personal coaching --- Achievement motivation --- Personnel --- Coaching of --- 367.41 --- 366.4 --- communicatie --- management --- organisatieleer --- bedrijfsleiding, management --- 695 Communicatie --- Coaching Coaching --- Communication Communicatie --- 005.21 --- 005.57 --- 367 --- 367.2 --- leiding geven --- communicatietechnieken --- 450.7 --- 658.3 --- managementstrategieën --- Mens en arbeid in de onderneming --- Personeelsbeleid --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 10 --- coachen --- Personeelsmanagement --- Lerarenbegeleiding --- Sociology of work --- Labour market --- Coachen --- Bee Collection --- 691 --- #KVHB:Coachen --- Managementvaardigheden --- #SBIB:309H251 --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:35H303 --- personeelsbeleid --- Pedagogie en didactiek --- Bedrijfsleiding - Management --- Interne communicatie en organisatie --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Organisatieleer: mensen --- communication --- gestion du personnel --- Motivatie --- Cursus bachelor in de Ergotherapie --- Cursus bachelor in de Verpleegkunde --- Cursus bachelor in de Audiologie --- Cursus bachelor in de Logopedie --- Personeelsmanagement. --- Coaching. --- Management. --- 37.02 --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Bachelor in de verpleegkunde --- Bachelor in de logopedie --- Bachelor in de audiologie --- Bachelor in de ergotherapie --- 695 Communicatie --- Sociology of organization --- Organization theory --- organisatiemanagement --- veranderingsmanagement --- organisatiemodellen --- bedrijfsbeleid --- Personnel management


Book
Zeventig jaar koude oorlog (1917-1987) : een kroniek
Author:
ISBN: 9033416352 Year: 1987 Publisher: Leuven Acco


Book
Onderwijs onderweg in de immigratiesamenleving
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9038209991 9789038209999 Year: 2006 Publisher: Gent Gent Academia Press Stichting Gerrit Kreveld

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek vertrekt van de diepe kloof tussen de prestaties van autochtone en allochtone kinderen in het Vlaamse onderwijs. Specialisten uit verschillende vakgebieden belichten telkens een ander aspect van de problematiek (taalverschillen, sociaaleconomische factoren, de thuisopvoeding enz.), zodat je een goed idee krijgt van de huidige stand van zaken in het wetenschappelijk onderzoek. Als afsluiting formuleren de auteurs 3 aanbevelingen waarin ze denksporen volgen die niet echt goed in de markt liggen, nl. die van het comprehensief onderwijs, de oprichting van concentratiescholen en het meertalig onderwijs. Dat deze drie voorstellen het overdenken waard zijn, wordt aangetoond met internationale onderzoeksuitslagen. Het boek bevat een aantal tabellen met cijfermateriaal en een indrukwekkende bibliografie

Keywords

Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- sociologie --- allochtone jongeren --- onderwijs --- Sociology of education --- minderheden --- Sociology of minorities --- multiculturele samenleving --- Social policy and particular groups --- Flanders --- Intercultureel onderwijs ; Vlaanderen --- 734 Multicultureel onderwijs --- 376.68 --- 376.68-053.2 --- 325.14 --- allochtonen --- 668.4 Migrantenjongeren --- Academic collection --- 186.7 Geweld en mishandeling --- 450.42 --- Allochtone leerlingen --- Gelijke kansen --- Immigratiesamenleving --- Vlaanderen --- sociale ongelijkheid --- S2006763.JPG --- onderwijs voor migranten --- onderwijs voor migrantenkinderen --- immigratie --- 301.17 --- 325 --- 371 --- 450.9 --- 454.6 --- Allochtone kinderen --- Democratisering van het onderwijs --- Etnische minderheden --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs --- Migratie --- Onderwijs en maatschappij --- Onderwijsbeleid --- Secundair onderwijs --- Tweede taal --- Migranten / allochtonen (allochtonen, buitenlandse werknemers, etnische minderheden, gastarbeiders) --- Migrantenkinderen, onderwijs --- Onderwijs --- Overige onderwerpen --- Intercultureel onderwijs --- departement Algemeen 09 --- Gelijke onderwijskansen --- Allochtonen --- Multiculturele samenleving --- Diversiteit --- Uitsluiting --- Participatie --- Multiculturaliteit --- Allochtoon --- Nederland --- Kust --- Autochtoon --- Multiculturalisme --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Persoon met een migratieachtergrond

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by