Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het onderwijs in al zijn facetten duikt regelmatig op in de media. Vernieuwingen, onderzoeksresultaten of standpunten van een minister lokken snel een brede maatschappelijke discussie uit. Leraren, directies, politici, onderzoekers, onderwijsexperten maar ook ouders gooien zich in het debat. De discussies raken aan waarden, visies op de rol van onderwijs, of de macht van de spelers in het onderwijsveld. In dat debat valt op dat meningen en feiten soms verward worden, dat de regelgeving te weinig gekend is, dat de historiek genegeerd wordt of de juridische achtergrond verkeerd geïnterpreteerd wordt.Onderwijsbeleid in Vlaanderen schetst kernachtig de historische context bij actuele discussies. Het boek biedt inzicht in de basispijlers van het Vlaamse onderwijsbeleid met begrippen zoals schoolautonomie, vrijheid van onderwijs, responsabilisering, participatie enzovoort. Het geeft meteen ook een stand van zaken over de complexe Vlaamse onderwijsstructuur.(Bron: www.acco.be)
Onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- 450.2 --- 371 --- onderwijs - school --- #KVHA:Taalonderwijs --- #KVHA:Onderwijsbeleid; Vlaanderen --- School management --- Flanders --- onderwijsbeleid --- 721 Onderwijsgeschiedenis --- PXL-Education 2018 --- onderwijs --- 370 --- Onderwijsbeleid . Vlaanderen --- Onderwijs . Vlaanderen --- participatie --- beleid --- leerplicht --- schoolstrijd --- schoolpact --- kwaliteitszorg --- #BSCH: vak: didactiek --- Nederland --- Kust --- Emigratie
Choose an application
Spreken voor een publiek, presenteren, geven van instructie
316.772.21 --- 803.93 --- 82.085 --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- 803.93 Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Nederlands. Nederlandse taalkunde --- 316.772.21 Verbale codes--(communicatiesociologie) --- Verbale codes--(communicatiesociologie) --- Schoolbooks - Didactic material --- Kyphosis --- KVH-BOM --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- #A9209A --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Spreekvaardigheid --- #KVHB:Vergadertechnieken --- 361.521 --- 800.52 --- 82.08 --- Communicatie --- Gesprekstechnieken --- Hulpmiddelen --- Leerdoelen --- Monoloog --- Nederlands, mondelinge communicatie --- Onderwijs --- 499.4 --- 792.028.3 --- Presenteren --- Unilaterale communicatie --- presenteren --- didactiek --- mondelinge communicatie --- surgery. --- 371.3 --- 007.1 --- Mondelinge communicatie. --- Presentatietechnieken. --- Spreekkunst. --- Surgery. --- Primary groups --- Didactics of social education --- AVM (audiovisuele materialen) --- spreken in het openbaar --- communicatie --- gesprekstechnieken --- Didactics of languages --- Mass communications --- 007.73 --- 371.68 --- 658.386 --- surgery --- communicatie, verbale --- audio-visueel materiaal --- onderwijsmethode --- bedrijfsopleiding - opleiding in organisaties --- Methoden en technieken --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- Toespraken. --- Primaire groepen --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van de talen --- Massacommunicatie
Choose an application
Didactics --- Primary education --- Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Périodiques --- Syndicalisme --- Tijdschriften --- Vakbeweging --- #ANTIL0111 --- #ANTILTPNE9606 --- #BA01404 --- #BTAB:VH 493 Brussel --- #PEDA:TSCAT --- HOOFDTREFWOORD-10 --- 05 --- #A9305A --- 772 Basisonderwijs --- onderwijs --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- tijdschriften lerarenopleiding --- 470 --- Buitengewoon onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijs --- Vakbewegingen (Vakbonden) --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- opvoedkunde: lagere school: buitengewoon onderwijs --- periodieken - tijdschriften --- Periodicals --- Didactiek --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs
Choose an application
De leerling meer centraal plaatsen in het onderwijs is sinds lang een bezorgdheid van leraars en pedagogen. Vandaag is het ook een aandachtspunt van beleidsmakers. Verschillende ontwikkelingen getuigen daarvan: onderwijs op maat, leerlinggericht onderwijs en gepersonaliseerde leerpaden. Niet alleen onderwijskundige motieven liggen aan de basis van de centrale plaats die de leerling vandaag krijgt in ons onderwijs. Op de voorgrond staan vooral overwegingen over efficiëntie, effectiviteit en maximale inzetbaarheid. Die motieven zijn het symptoom van fundamentele verschuivingen: van een onderwijsinstelling naar een leeromgeving, van disciplineren naar monitoren, van normalisering naar personalisering.Aan de hand van pedagogische toetsstenen onderzoekt dit boek de mogelijkheden en grenzen van personalisering in het onderwijs. De kernvraag daarbij is: wat is het effect op vrijheid en gelijkheid, op vorming en, vooral, op de school? De uitdaging is duidelijk: de leerling meer centraal plaatsen komt heel vaak neer op een minder centrale plaats van de school. Maar, zo vragen de auteurs zich af, wat als dat ‘ont-scholen’ niet in het belang van de leerling is? Wat als dat ‘ont-scholen’ vrijheid, gelijkheid en vorming in het gedrang brengt?
pedagogie --- didactiek --- 37 --- individualisering --- personalisering --- Relatie leraar - leerling --- Leerling-leraarrelatie --- schoolmaatschappelijk werk --- 371.21 --- onderwijsbeleid --- School management --- leraren-leerling relatie --- 454.2 --- Leerlingparticipatie ; onderwijs. --- 371 --- 37.013 --- onderwijs - school --- 742 Scholieren en studenten --- onderwijskunde --- leeromgeving --- MAD-faculty 20 --- onderwijsdoelstellingen --- onderwijsontwikkeling --- leeromgevingen
Choose an application
Gesprekskringen, hoorzittingen, conferenties en workshops zijn enkele van de vele vormen van zakelijk, mondeling taalverkeer in groepen. Toch zijn ze allemaal te herleiden tot drie grondvormen: informatie - uitwisseling, discussie en vergadering. Dit boek beschrijft deze basisvormen. Op een zodanige manier dat informeren, discussiëren en vergaderen er efficiënter en effectiever door kunnen worden.Het boek begint met een inleidend hoofdstuk over de interactionele verschijnselen in met name kleine groepen.Daarna volgen hoofdstukken over de besloten informatieve bijeenkomst, de besloten discussiebijeenkomst, de besloten vergadering en de agendavergadering. Het boek besluit met enige multilaterale communicatievormen met een speciaal karakter. Hier komen onder andere openbare en grootschalige bijeenkomsten aan de orde.
Discussietechnieken. --- Gesprekstechnieken. --- Methoden en technieken --- Mondelinge communicatie. --- Taalvaardigheid. --- Vergadertechnieken. --- Discussies. --- Vergaderingen. --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- Primary groups --- Didactics of social education --- groepsdynamica --- mondelinge communicatie --- communicatie --- vergaderen --- Didactics of languages --- Mass communications --- KVH-BOM --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- 007.73 --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Spreekvaardigheid --- #KVHB:Vergadertechnieken --- 499.4 --- discussietechnieken --- spreken --- vergadertechnieken --- 82.08 --- Communicatie --- Gesprekstechnieken --- Nederlands, mondelinge communicatie --- Sociale vaardigheden --- Vergadertechnieken --- communicatie (gez) --- gesprekstechnieken (gez) --- groepsdynamica (gez) --- sociale psychologie (gez) --- vergadertechnieken (gez) --- Leidinggeven --- Multilaterale communicatie --- discussie --- groepswerk --- vergadertechniek --- Mondelige communicatie --- Vergadertechniek --- communicatie, verbale --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- 361.13 --- 007.1 --- Primaire groepen --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van de talen --- Massacommunicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Groepsdynamiek --- Vergaderen
Choose an application
Wat verstaan we onder flexibele leerwegen? - Waarom heeft ons onderwijs nood aan meer flexibiliteit? - Wat zijn de randvoorwaarden en struikelblokken? Dit boek brengt het verhaal van acht basisscholen en acht secundaire scholen die ervoor kiezen hun onderwijs toe te spitsen op de noden van iedere leerling. Deze scholen organiseren elk op hun manier, binnen het wettelijk kader, flexibiliteit in wat, hoe, wanneer, waar of met wie er geleerd wordt, zonder het gemeenschappelijk curriculum uit het oog te verliezen. Elke leerling zou op school alle kansen moeten krijgen om te leren en zich te ontwikkelen. Daarom moet het onderwijs toegankelijk zijn voor leerlingen met verschillende achtergronden, mogelijkheden en behoeften. Heel wat Vlaamse scholen gaan deze uitdaging aan. De scholen in dit boek doen dit door de leerwegen beter af te stemmen op de groeiende diversiteit in de leerlingenpopulatie. Hun verhalen illustreren hoe flexibele leerwegen vorm kunnen krijgen, wat de voordelen zijn, maar ook met welke valkuilen scholen te maken krijgen.(Bron: www.lannoo.be)
differentiatie --- Ontwikkeling leerlingen --- Onderwijseffectiviteit --- Diversiteit --- Differentiatie --- Basisonderwijs --- Talenten --- Graadklassen --- Klasdoorbrekend werken --- 454.23 --- Klasdoorbrekend werken(Klasoverschrijdend werken) --- 371 --- 373.3 --- 373.5 --- 460.6 --- 454.22 --- 741 Schoolorganisatie --- Didactische principes --- onderwijs - school --- lager onderwijs - basisonderwijs --- secundair onderwijs --- didactiek --- onderwijs --- onderwijspraktijk --- studiebegeleiding --- basisonderwijs --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Onderwijs. --- Secondary education --- Primary education --- flexibiliteit --- Kindergarten --- differentiële opvoeding --- School management --- Education [Elementary ] --- Belgium --- Curricula --- Education [Secondary ] --- School management and organisation --- PXL-Education 2016 --- onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- Inclusief onderwijs --- Binnenklasdifferentiatie --- Differentiërend onderwijs --- 741 Schoolorganisatie. --- Basisonderwijs. --- Differentiatie. --- Diversiteit. --- Graadklassen. --- Klasdoorbrekend werken(Klasoverschrijdend werken). --- Klasdoorbrekend werken. --- Onderwijseffectiviteit. --- Ontwikkeling leerlingen. --- Talenten. --- differentiatie. --- Didactische principes.
Choose an application
17 p.
Discussietechnieken. --- Gesprekstechnieken. --- Methoden en technieken --- Mondelinge communicatie. --- Spreekkunst. --- Taalvaardigheid. --- Vergadertechnieken. --- Tweegesprekken. --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- slechtnieuwsgesprekken --- Primary groups --- Didactics of social education --- mondelinge communicatie --- interviewtechnieken --- functioneringsgesprekken --- gesprekstechnieken --- Didactics of languages --- Mass communications --- KVH-BOM --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Spreekvaardigheid --- #KVHB:Vergadertechnieken --- 361.521 --- 800.52 --- Adviesgesprek --- Beoordelingsgesprek --- Communicatie --- Correctiegesprek --- Enquêtes --- Functioneringsgesprek --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Gesprekstechnieken --- Interview --- Introductiegesprek --- Mondelinge communicatie --- Nederlands, mondelinge communicatie --- Research (dierproeven, enquêtes) --- Slechtnieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- Telefoneren --- Verkoopsgesprek --- Voorlichting --- Vraaggesprekken --- 499.4 --- gesprekstechnieken (gez) --- sociale psychologie (gez) --- 792.028.3 --- 82.08 --- Bilaterale communicatie --- Leidinggeven --- gesprek --- leiding geven --- communicatie --- functioneringsgesprek --- gesprekstechniek --- interviewen --- communicatie in organisaties --- ontslag --- 65.012 --- 658.32 --- 007.1 --- 331.1 --- Schoolbooks - Didactic material --- Primaire groepen --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van de talen --- Massacommunicatie --- 007.73 --- 65.012.45 --- 658.312.2 --- 658.3.018 --- Vergadertechnieken --- communicatie, verbale --- communicatie in organisaties - informatie in organisaties (zie ook 361.521.81) --- maatschappelijk werk, gesprekstechniek (zie ook 007.7, 007.73, 384.01, 65.012.45, 8) --- bedrijfsintroductie - onthaal in organisaties --- personeelsbeoordeling - merit rating - prestatiebeoordeling - functioneringsgesprek --- Communicatieve vaardigheden --- Interviews --- Tweegesprekken --- Vraaggesprek --- Gesprekstechniek --- Dialoog
Choose an application
Volledig herwerkte versie van het succesboek over coaching.Eenvoud en diepgang: daarmee laat de nieuwe van dit succesboek over coaching zich het beste samenvatten. Jef Clement beschrijft een werkmodel voor coaching met een heldere systematiek en structuur. Terzelfdertijd doet de aanpak ook beroep op de inzet van de coach als mens.Vaardigheden die concreet worden beschreven, zijn: belangstellend exploreren, bekrachtigen, betrokken confronteren, uitdagen, inspireren, ruimte geven, ontspannen en met humor toelaten ...Deze vaardigheden zijn uitdagend en bevrijdend voor degene die gecoacht wordt.Bron : http://www.lannoo.be
genre-thema"">
Choose an application
World politics --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek menswetenschappen. --- koude oorlog --- World history --- anno 1900-1999 --- 327.54 --- geschiedenis --- twintigste eeuw --- 929.9 --- Koude Oorlog --- #gsdb8 --- KVH-AND --- 930.9 "18/19" --- 815 Geschiedenis --- 820 Internationale Betrekkingen --- 827 Geopolitiek --- 882.4 Noord-Amerika --- 884.1 Oost-Europa --- 930.9 "18/19" Wereldgeschiedenis: Nieuwste Tijd --- Wereldgeschiedenis: Nieuwste Tijd --- 327.54 Afschrikkingsstrategie . Koude oorlog. Veiligheidspolitiek--(buitenlandse politiek) --- Afschrikkingsstrategie . Koude oorlog. Veiligheidspolitiek--(buitenlandse politiek) --- koude oorlog - Oost-West-verhouding --- 20e eeuw --- Geschiedenis --- Wereldoorlog II --- Verenigde Staten --- Oost-Europa --- West-Europa --- Ontwikkelingslanden --- Amerika --- Sovjetunie --- Ontwikkelingsland --- Kunst --- Azië --- Nederland --- China --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Voorlichting --- Literatuur --- Sovjet-Unie --- koude oorlog - Oost-Westverhouding
Choose an application
Het boek vertrekt van de diepe kloof tussen de prestaties van autochtone en allochtone kinderen in het Vlaamse onderwijs. Specialisten uit verschillende vakgebieden belichten telkens een ander aspect van de problematiek (taalverschillen, sociaaleconomische factoren, de thuisopvoeding enz.), zodat je een goed idee krijgt van de huidige stand van zaken in het wetenschappelijk onderzoek. Als afsluiting formuleren de auteurs 3 aanbevelingen waarin ze denksporen volgen die niet echt goed in de markt liggen, nl. die van het comprehensief onderwijs, de oprichting van concentratiescholen en het meertalig onderwijs. Dat deze drie voorstellen het overdenken waard zijn, wordt aangetoond met internationale onderzoeksuitslagen. Het boek bevat een aantal tabellen met cijfermateriaal en een indrukwekkende bibliografie
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- sociologie --- allochtone jongeren --- onderwijs --- Sociology of education --- minderheden --- Sociology of minorities --- multiculturele samenleving --- Social policy and particular groups --- Flanders --- Intercultureel onderwijs ; Vlaanderen --- 734 Multicultureel onderwijs --- 376.68 --- 376.68-053.2 --- 325.14 --- allochtonen --- 668.4 Migrantenjongeren --- Academic collection --- 186.7 Geweld en mishandeling --- 450.42 --- Allochtone leerlingen --- Gelijke kansen --- Immigratiesamenleving --- Vlaanderen --- sociale ongelijkheid --- S2006763.JPG --- onderwijs voor migranten --- onderwijs voor migrantenkinderen --- immigratie --- 301.17 --- 325 --- 371 --- 450.9 --- 454.6 --- Allochtone kinderen --- Democratisering van het onderwijs --- Etnische minderheden --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs --- Migratie --- Onderwijs en maatschappij --- Onderwijsbeleid --- Secundair onderwijs --- Tweede taal --- Migranten / allochtonen (allochtonen, buitenlandse werknemers, etnische minderheden, gastarbeiders) --- Migrantenkinderen, onderwijs --- Onderwijs --- Overige onderwerpen --- Intercultureel onderwijs --- departement Algemeen 09 --- Gelijke onderwijskansen --- Allochtonen --- Multiculturele samenleving --- Diversiteit --- Uitsluiting --- Participatie --- Multiculturaliteit --- Allochtoon --- Nederland --- Kust --- Autochtoon --- Multiculturalisme --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Persoon met een migratieachtergrond
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|